Followers

Friday, 9 October 2009

GRETHE WITTING SUNK


click on the title.
HERE A BIT OF CONTROVERSY ABOUT GRETHE WITTING AND HER FATE
Domnule Aiacoboae nu vreau sa ma intelegeti gresit, nu vreau sa fiu bagaret, sunt doar un amator care vrea sa se informeze si nu pricepe nici in ruptul capului urmatorul lucru: din relatarea dumneavoastra inteleg ca ati ramas fara vant si generatoare, ati luat ceva apa, ati evacuat clientii si ati venit cu remorcherul dupa vas, ati taiat lantul de la ancora si ati dus vasul la Mangalia. Acuma dumneavoastra spuneti ca paguba a fost de aprox. 80 000 euro. Intrebarea mea este urmatoarea: cum dumnezeu ati avut o paguba de 80 000 euro din asemenea poveste??? De ce n-a putut remorcherul sa scoata ancora de a trebuit sa taiati lantul? Ati inlocuit probabil generatoarele, dar alea nu puteau costa mai mult de 20 000 euro cu toata bunavointa. Apa ati spus ca ati pompat-o inainte de mars, deci n-ati remorcat yachtul scufundat sa ii produceti avarii prin remorcare. Bun era hula de 1,5m, barca luase ceva apa, dar situatia nu putea fi grava, in fond v-ati permis sa plecati de pe vas cu tot echipajul si sa lasati nava la ancora. Ma rog, asta e alt lucru pe care nu il inteleg, cum lasati o nava care a luat apa peste normal (presupun ca santina era cel putin plina) singura la ancora, asta in conditiile in care aveti un echipaj platit, profesionisiti dupa cum spuneti si dumneavoastra, si sa plecati hai hui dupa remorcher??? Inteleg ca nu aveati curent, radio, si ca nu se putea nicicum cere un remorcher fara sa se deplaseze cineva in port, dar tot echipajul??? In 10 ore echipajul trebuia sa fie in stare sa scoata apa din nava si daca folosea unica cratita din bucatarie. In plus de ce lua nava apa? Sa fim seriosi un vas de categoria asta nu ia apa peste borduri la hula de 1,5m cand sta la ancora. Iar dumneavoastra spuneti ca la intoarcere ati folosit "pompele" pentru a goli nava. Orice motopompa care isi merita numele va golea santina in maxim 5 minute. Domnule Aiacoboae povestea dumneavoasta nu tine de nici o culoare. Ori aveati gaura la apa, caz in care ati esuat sau ati avut o coliziune cu un obiect submarin, ori nava era intr-o stare deplorabila, lua apa ca o sita, si in loc sa fie trasa la doc uscat si calafatuita ea facea croaziere pe Marea Neagra bazandu-se ca pompele din dotare fac fata.
Dupa parerea mea de amator, daca nu ati avut esuare sau coliziune cu gaura la apa (dupa cum sustineti), povestea se desfasoara cam asa: vasul este cumparat in 2007, cine stie in ce stare dupa trei ani in care a fost ingrijit doar de o echipa de voluntari. Nava e adusa in Romania iar in 2008 se neglijeaza calafatuirea vasului, sau daca se executa se executa de mantuiala. Din pozele efectuate in Germania de voluntari se vede ca filele nu sunt tocmai in cea mai buna stare, unele au fost inlocuite si nu stau chiar bine, etc. Nava se descurca cu infiltratiile pornind regulat pompele, si navigand mult cu motorul. In momentul in care motorul pleaca la reparatii, nava e presata bine sub vele, filele se deschid, pompele merg la capacitate maxima si la un moment dat generatoarele isi dau duhul. Nava ia apa bine, vantul moare, lasati ancora, la un moment dat evacuati pasagerii si echipajul, va intoarceti dupa 10 ore. Din remorcher constatati urmatoarele: nava e plina de apa cel putin pana la jumatate, din cauza greutatii suplimentare a ingropat ancora asa de tare incat preferati sa taiati lantul, interiorul e un dezastru total. Duceti nava in doc unde vi se spune ca filele trebuie frezate si inlocuita marginea de calafatuire, refacuta instalatia electrica, revopsita nava interior exterior, inlocuite generatoarele, pe scurt reparatii capitale. Asa incep sa vad nota de plata.
Daca nu am dreptate, lamuriti-ma daca doriti. Daca nu doriti, nici o problema, nu e nava mea si povestea de mai sus e pura speculatie si nu intentioneaza sa aduca prejudicii imaginii superbului velier pe care il reprezentati.
Sper ca acuma nava e bine si reparatiile efectuate cum trebuie. Oricum nava asta e cam ghinionista, 1929 coliziune, 1933 coliziune, 1934 coliziune, 1946 se scufunda de doua ori, 1975 avarie grava esueaza si se scufunda, 1979 scoasa fortat la licitatie, 2002 coliziune cu ruperea catargului.
SOURCE:http://forum.barcaholic.ro

1 comment:

valentin budeanu said...

bravo nene, mare dreptate ai, nici in ruptul capului nu puteau reparatiile alea sa coste 80.000 de euro. eu pot spune ca am locuit si lucrat 4 luni pe acest superb velier in vara anului 2008 iar acel echipaj specializat si foarte bine pregatit si platit era reprezentat doar de persoana mea :)) asadar cum spune o vorba din popor nu poti face din kkt bici de aur si sa mai si pocneasca. Mare pacat de acest vas pentru ca a ajuns pe mana cui nu trebuie. Eu sper doar ca probleme vasului se vor rezolva si va ajunge pe mana unei persoane care chiar iubeste barcile si stie sa aprecieze valoarea un obiect vechi de 97 de ani