Followers

Friday 9 March 2012

Aricii Pogonicii "presei" : cazul Cosmin Chitu

Numele meu este Cosmin Chitu iar cine a citit presa online din data de 06.03.2012 s-ar putea sa ma creada drept un ucigas ce a injunghiat un norvegian de 15 ori. Problema in toata aceasta situatie este modul de a face jurnalism in Romania anului 2012. Se preiau informatii intr-o alta limba si se traduc folosind Google Translate fara a face verificari asupra continutului. Mai mult, se compileaza relatari diferite si se ajunge la situatia in care am devenit “criminal“ pentru o zi.
Este adevarat ca am fost voluntar in cadrul DRH Norway si este la fel de adevarat faptul ca am suferit un accident in vara anului 2011. Am parasit acea organizatie (extrem de suspecta de altfel) acum 7 luni si de atunci ma lupt sa fac public modul in care voluntarii sunt exploatati. Am publicat povestea pe site-ul www.tvindalert.com si in acelasi timp am alertat toate autoritatile norvegiene competente in cazul meu, fiind ignorat de cele mai multe ori. Am discutat in acest sens si cu o jurnalista norvegiana de la cotidianul Vårt Land care se pregatea sa publice un articol legat de situatia mea. Ea a fost cea care m-a informat despre tragicul eveniment, iar in urma unei scurte discutii telefonice a publicat un articol in care numele meu este mentionat fara a ma incrimina in vreun fel. Chiar daca traducerea de pe Google Translate nu este tocmai perfecta nu reiese sub nici o forma implicarea mea in crima comisa de un alt student roman al carui nume este Tudor (cunosc numele celor implicati din surse neoficiale fiind in contact cu persoane din respectiva organizatie).
In schimb relatarile din media mioritica sunt absurde, intrucat eu ma aflu in Bruxelles unde imi continui studiile academice. Nu am nici o legatura cu uciderea lui Gert Olsen pe care l-am cunoscut si a carui moarte o regret. Consider ca nimeni nu merita sa-si piarda viata intr-un mod atat de brutal, indiferent de faptele sale. Nu pot intelege cum jurnalisti de profesie pot actiona intr-o maniera atat de ignoranta, fara a verifica datele expuse. In acest sens imi exprim intentia


de a intenta procese tuturor publicatiilor care au folosit numele meu fara a se asigura de veridicitatea evenimentelor.
Mentionez ca autoritatile norvegiene nu au dezvaluit nici un nume implicat in aceasta crima (cel putin in decursul zilei de 6 martie). Nici al atacatorului, nici al victimei. Cateva articole mentioneaza ca informatiile sunt relatate “conform autoritatilor“, ceea ce este imposibil. Mai mult locatia este una fictiva dearece scoala este situata in Hornsjo si nu in Trondheim sau Gudbrandsdal asa cum am citit pe cateva site-uri. Cei doi directori (Gert Olsen si Sissel Skjennem) desi aveau 4 fete impreuna nu erau casatoriti asa cum este specificat in toate articolele. Nu am fost angajat ca ingrijitor si nu am fost dat afara din scoala. Am parasit organizatia de bunavoie dupa accidentul suferit si intentionam sa-i dau in judecata pe oficialii DRH. Acestea sunt doar cateva dintre erorile flagrante pe care le-am sesizat in peste 20 de articole online si cateva reportaje TV difuzate de Antena3, Realitatea TV si B1TV. Ultimul post mentionat a refuzat in mod expres sa inlature reportajul in care eu sunt incriminat desi i-am contactat telefonic si prin email atat eu cat si cunoscuti de-ai mei solicitand rectificarea problemei. Replica a fost jenanta : e doar o concidenta de nume. Mai mult cei de la B 1TV au afirmat ca astfel de incidente nu sunt o raritate in redactia dumnealor.
Nu pot sa inteleg cum sistemul mediatic romanesc poate subzista cu asemenea oameni care in goana dupa senzational uita de orice cod deontologic. Nu Google Translate este de vina pentru ceea ce s-a intamplat ci oamenii care folosesc asemenea aplicatii in necunostinta de cauza.

Mai multe informatii aici:
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Cum_l-a_facut_google_translate_criminal_pe_un_roman_nevinovat_0_658734635.html

Cine este nascatorul acestei prese? Aici:
http://www.blogary.ro/2012/03/ion-cristoiu-acest-mic-dracula-al-presei-postdecembrieste/

No comments: